Bloggläsare

lördag 17 mars 2012

Åminne Pilken 17.3

Så var årets upplaga av Åminne Pilken avklarad.
Några plus grader ,halvmulet och fantastiskt bra sparkföre.

När start fanfaren ljöd hade jag inte ännu funderat ut dagens taktik.
Sparkföret var så pass bra så beslöt att ta en 4 km spurt över till
andra sidan. Hittade ingen fisk där så blev att prova nya områden.
Tid fanns det gott om för det var bara 5 abborrar som räknades i
årets upplaga av tävlingen. Provade ett gammalt beprövat ställe
som ibland levererat riktigt stor abborre. Napp i första hålet och
upp kom en 250g på balansern, hade ett hugg direkt efter men
sen blev det totalt dött fast än jag borrade sönder hela området.
Blev en ny spurt på 2km och bytte balansern till en stor vertikal-
pirk med guldmorri under. Räckte inte länge så small det på en
stor abborre hade fullt upp att få upp den ur hålet och i samma
sekund som munnen dök upp brast linan. Gjorde ett riktigt
tigersprång och ner med armen i hålet, fick tag i abborren
men lyckades inte hålla den och där var denna tävling förstörd.
Var eget slarv när jag inte bundit om tafsen sedan förra helgens
tävling.
Vertikal pirk utan morri :)

Provade nästan allt jag hade i ryggsäcken men inget dög idag.
När det var en halvtimme kvar av tävlingen fanns det bara en
fisk i lådan och det såg nattsvart ut. Då dök Malax när TV upp
(Min granne Masse från tiden då jag bodde i Solf) och ville filma
Blev att skärpa till sig litet och fick ännu 4 abborrar till medan
han filmade, sista kom sekunderna innan tävlingen slutade.
Skrapade ihop blygsamma 670g på 5 abborrar.

Vinnaren hade litet över 2kg på 5 abborrar.
Kom några fina abborrar i tävlingen denna vägde 895g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar