Bloggläsare

lördag 8 februari 2014

7.2 Lappajärvi

Med förhoppning att hitta några riktigt stora lakar, beslöt jag ,Tommy och
Pat att fara till Lappajärvi på Lake DM. Hade en gång tidigare deltagit i
tävlingen, men inga bra minnen då enda händelsen var ett försiktigt hugg.
Stora frågan var om man skulle gå ut på isen till höger eller vänster.
Blev högra sidan och tog sikte på ett stort grundområde. Hade genast
kontakt med fisk i första hålet. Några dunkar i jigghuvudet, men fick inte
fast nån fisk.Satte länge i samma hål och med jämna mellanrum hade jag
fisk under. Gav till slut upp och bytte hål. Samma sak fortsatte. Hade fisk
under men inget fastnade. Till slut lyckades jag kroka fast en, men storleken
var nog inte riktigt vad jag tänkt mig. Antagligen minsta laken jag någonsin
fått. Hade ännu några hugg, men sista timmen var det total dött.

 
 
När man siktar på stort kommer det smått.

Största behållningen från resan till Lappajärvi var att se Teemu Etelä-Aho`s
5,6kg lake vid invägningen. Sådan skulle man nån gång få. :)

 
 
Präktig fisk. Teemu Etelä-Aho med 5,6 kg lake

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar