Bloggläsare

måndag 25 mars 2013

24.3 Merenkurkun pilkki 2013

Länkat från ASUK:s sida

Vinterns sista pilktävling och på mitt favorit ställe i Köklot.
Vädret var fantastiskt fint sol ,vindstilla och endast någon minus grad. 
Hade planerat att göra en 5 km lång sparktur innan jag borrar första hålet. 
Tog nästan 40min innan jag var på plats.Gårdagens 10km sparktur och 
borras satt ännu i kroppen och dessutom hade jag ätit en kolhydratfri diet 
hela veckan så energin va inte den bästa.
Första hålet gav nästan direkt 4 stora abborrar.Nästa en 500 + drog jag 
fast i iskanten och lossnade. Balansern va enda som fungerade denna dag,
tog inte på normal rörelse utan skulle vibreras innan de tog. Följande hål 
gav ännu en abborre, men sen blev det svårt. Tappade 5 stora i rad och 
rev otaliga. Frustrerande att ha fisk under men inte få upp dom. Borrade 
massor av hål med 6 tums borr och80cm is. Hittade ännu 2 små fiskar 
och fick ihop lite på 2kg. Tillbaka resan var en pina i motvinden och tog 
nästan 50 min och var totalt slut när jag kom till målområdet.
Resultatet kunde ha varit mycket bättre, men detta var en fortsättning på 
en bedrövlig säsong. Vinnaren hade bara på 5 kg så med lite flyt kunde 
jag klarat mig mycket bättre. Tur att tävlingarna är slut för denna säsong. 
Får bryta ihop nu och ladda för nästa vinter.



Dagens vinnare Esa Kuja-Kyyny hade 5,6kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar