Bloggläsare

söndag 5 februari 2012

-18 grader och vind 8m/s

Var ett 40-tal som trotsade kylan och deltog i dagens tävling
( väiskin pilkki).
Hade 2 alter nativ att gå till på tävlingen ett ganska nära
och i lä, det andra 50 min bort och mitt i vinden.
Var ganska bra före på isen så jag valde det svårare alternativet.
Trodde jag hade gjort ett stort misstag då det var total dött,
tog ca 1 1/2 timme innan jag hittade första fisken.
Gick närmare land på 1 -1 1/2 m vatten, kom några fiskar här och där.
Sista timmen hittade jag ganska bra med fisk och sista hålet gav säkert
runt 3 kg, Svårt att sluta då man har fisk under, men visste
att jag behövde 50 min att ta mig tillbaka i motvinden.
Var en riktigt prövning för händerna, var tom emellanåt att
man önskade att det inte skulle komma nå fisk då man frös
om händerna. Hade 5,6kg fisk, allt taget på en grön balanser.
Räckte denna gång till en 5 plats.Vinnaren hade hela 16 kg
och var överlägsen.

2 kommentarer: